Handelsbetingelser

Om hellofriday.dk

Betingelser gemmes ofte væk eller skrives med småt. Men betingelser er til for at beskytte dig som forbruger, og vores handelsbetingelser er lavet for at yde dig den bedste service.

hellofriday.dk ejes og drives af Inge Bekke Bruhn Skov med CVR. 31964237.

kontaktoplysninger

-hellofriday.dk

-K Møllers Vej 14

-7400 Herning

-Tlf: +45 29 71 25 77

-Email: ingebekke@gmail.com

Praksis

Disse handelsbetingelser gælder for alle handler gennemført hos hellofriday.dk. Dvs. når du bruger min hjemmeside eller placerer en ordre hos mig, så accepterer du de beskrevne vilkår og betingelser.

Sørg for at læse vilkårene og betingelserne inden du afgiver din ordre. Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte mig.

Vilkårene og betingelserne finder du når du afgiver din bestilling. Vær dog opmærksom på at disse kan ændre sig. Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder for køb af varer til levering i Danmark, medmindre andet er aftalt.

Vilkår for bestilling af ordre hellofriday.dk er åben 24 timer i døgnet og du kan derfor altid handle. Det sker dog at butikken holder lukket grundet vedligeholdelse. Det er selvfølgelig kun muligt at foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. For at handle hos hellofriday.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort. Det er dog stadig muligt at handle hos mig, hvis du har indhentet din værges accept, samt har juridisk ret til at indgå købet.

Bestilling af ordre og kvittering

Du vælger de varer, du ønsker at købe, og lægger dem i indkøbskurven. Du kan frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven og du kan løbende tjekke indholdet, samt prisen for varerne.

Så snart du har gennemført dit køb, vil du modtage en email med din ordrebekræftelse. Når din ordre afsluttes, vil du modtage endnu en email. Denne mail fungerer som din kvittering. Kvitteringen vil også være at finde i din pakke.

Fragt og levering i Danmark

Jeg sender din ordre via Post Danmark. Alle ordre sendes forsikret. Du kan selv vælge om du vil have pakken leveret til døren, til dit arbejde eller om du vil afhente den på posthuset. Jeg bestræber mig på at få afsendt din ordre indenfor 48 timer efter du har bestilt, medmindre du har bestilt en vare der skal specialfremstilles da vil leveringstiden fremgå i produktbeskrivelsen. Har du bestilt både specialfremstillede/personlige varer og lagervarer, vil de blive sendt sammen når den specialfremstillede vare er færdig.

Priser på fragt ved køb under DKK 750,-:

-Post Danmark med omdeling DKK 68,-

-Post Danmark uden omdeling DKK 49,-

-Erhvervslevering DKK 49,-

Fri fragt på ordre over 750 kroner

Jeg sender fragtfrit, hvis du bor i Danmark og din ordre er over DKK 750,-. Jeg pakker alle hverdage og levere oftest dagen efter du har bestilt.

Jeg pakker også gerne din ordre ind - dette vælger du i indkøbskurven.

Jeg sender din ordre via Post Danmark. Når du lægger din ordre, kan du vælge, hvordan du ønsker pakken leveret under fanen levering. Prisen afhænger af hvilken leveringsform, du har valgt. Alle forsendelser sendes forsikret.

Priser på fragt ved køb over DKK 750,-:

-Post Danmark med omdeling DKK 29,-

-Post Danmark uden omdeling DKK 0,-

-Erhvervslevering DKK 0,-

Jeg bestræber mig på at få afsendt din pakke indenfor 48 timer efter din bestilling, medmindre du har bestilt en vare der skal specialfremstilles da vil leveringstiden fremgå i produktbeskrivelsen. Har du bestilt både specialfremstillede/personlige varer og lagervarer, vil de blive sendt sammen når den specialfremstillede vare er færdig.

Betaling af ordre

Når du er klar til at bestille, klikker du på Gå til kassen, her indtaster du dit navn, adresse, email og telefonnummer, samt vælger en leveringsform. det er muligt at vælge en alternativ leveringsadresse ifald du ønsker at få den leveret til dit arbejde eller andetsteds.

Alle priserne er dagspriser og er inklusiv moms. Eventuelle ekstrabetalinger vil først blive udregnet på informationssiden, som kommer lige inden betalingssiden.

Du kan betale via PayPal og mobilePay. Pengene vil først blive trukket når varen er afsendt.

Sikker betaling

Det er sikkert at handle med PayPal og mobilePay på webshoppen.

30 dages udvidet fortrydelsesret

Når du handler hos hellofriday.dk, har du hele 30 dages fortrydelsesret. For at benytte denne udvidet fortrydelsesret skal du indenfor 30 dage for modtagelsen af din ordre, sende den retur til hellofriday.dk. Returneringen sker på dit ansvar, så gem kvittering fra posthus.

Pas på ikke at forringe varens værdi inden returnering

Som forbruger er det dig, der skal betale for en eventuel værdiforringelse af en vare. Varens værdi fastsættes efter hvad jeg kan få for den i et videre salg. Har du taget varen i brug og fjernet eventuelle hangtags, mærkater og plastfolie, kan jeg ikke længere sælge varen og derved vil værdiforringelsen være på op til 100%.

Vilkår for 30 dages fortrydelsesret

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag, eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag. I tilfælde af flere forskellige varer, der er bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis, eller en vare leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af den sidste vare. Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, fx. specialproducerede og personlige varer. Du kan miste fortrydelsesretten ved at bryde bl.a. plomberinger. Er varen leveret plomberet, mister du fortrydelsesretten hvis denne brydes.

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres i forsvarlig emballage til:

-hellofriday.dk

-K Møllers Vej 14

-7400 Herning Danmark

Returformularen, som du finder i din modtagede pakke, skal udfyldes og vedlægges din returpakke. Har du mistet returformularen kan du skrive til mig efter en ny. Det er vigtigt at pakken er forsvarligt indpakket, da du selv har ansvaret for både pakke og varerne indtil hellofriday.dk modtager dem. Gem derfor postkvittering.

Du afholder selv udgifterne ved tilbagelevering af en vare. Jeg modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ombytning

Hvis du ønsker at ombytte en vare til en anden, skal du sende varen retur til mig efter ovenstående returneringsbeskrivelse. Herefter overføres pengene tilbage. I mellemtiden, eller herefter, kan du bestille den nye vare hos hellofriday.dk, som du ønsker at ombytte til.

Har du været så heldig at modtage en gave, der er købt hos hellofriday.dk, og ønsker at returnere eller ombytte den, kan du sagtens det. Du har 30 dages mulighed for enten at bytte til en anden vare af samme værdi eller få udstedt et gavekort/tilgodebevis, som du kan bruge når det passer dig. Dette dog indenfor 5 år. For at du kan bytte din gave skal du være i besiddelse af den originale kvittering, samt returformularen.

Hvis du finder en vare der er dyrere end gaven, har du mulighed for at betale differencen og få den nye vare tilsendt i stedet for. hvis du vil benytte dig at din bytteret, skal du udfylde returformularen og vedlægge den i forsendelsespakken sammen med den returnerede vare.

Returnering af varer betales udelukkende af kunden. Varen skal returneres ubrugt, i sammen stand som ved modtagelsen og i original emballage. Når jeg har modtaget varen vil jeg kontakte dig, eller du kan maile mig for at aftale det videre forløb ift. gavekort, tilgodebevis eller ombytning.

Tilbagebetaling

Når jeg modtager din returordre, gennemgår jeg varerne, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til hellofriday.dk ved købet. Såfremt betingelserne vedr. fortrydelsesret og "brugte varer" er overholdt. Jeg iværksætter en tilbagebetaling seneste 14 dage efter jeg har modtaget din returordre. Jeg forbeholder mig ret til at tilbageholde en betaling, indtil varen er modtaget.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med.

OBS!!! Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:

-Varen er taget i brug

-Varen er beskadiget mens den var underlagt dit ansvar

-Varen er blevet håndteret på anden måde end det var nødvendigt for at kunne fastslå varens art, egenskaber og funktion.

-Begrænsningerne i fortrydelsesretten ikke er blevet overholdt, mht. plombering, varetype m.m.

-Folien ikke er blevet håndteret korrekt i forhold til opsætningsvejledningen (ved wallstickers)

Reklamationsret og garanti

Du har 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen skal selvfølgelig være berettiget. Fejlen eller mangler på varen må ikke være opstået som følge at en fejlagtig brug eller opsætning af produktet, eller anden skadeforvoldende adfærd. Dette gælder især Wallstickers der ikke er blevet behandlet og opsat efter opsætningsvejledningen. hellofriday.dk overholder alle lovmæssige garantier og regler.

For at reklamere skal du først kontakte mig via mail til ingebekke@gmail.com eller telefonisk på +45 29 71 25 77. Ofte kan vi klare reklamationen via mail og billeder. Efter din henvendelse til mig, vil du få yderligere informationer om processen for reklamation.

Beder vi dig sende varen retur, skal den sendes til:

-hellofriday.dk

-K Møllers Vej 14

-7400 Herning Danmark

Når du returnere varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse hvad problemet er. Brug gerne returformularen, som var vedlagt ordren. Det er ikke et krav, men det letter sagsbehandlingen og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Du skal reklamere hurtigst muligt efter du opdager fejlen. Købeloven skriver at du indenfor rimelig tid efter at have opdaget fejlen, skal foretage din reklamation - jeg foreslår senest indenfor 2 måneder.

Er reklamationen berettiget, refunderer jeg naturligvis rimelige fragtomkostninger ved returneringen. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder fragtomkostninger.

Jeg ønsker kun glade kunder, og kan kun opfordre dig til at tage kontakt, hvis der er problemer med de varer du har købt.

Husk altid at sende varen i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil modtagelse hos hellofriday.dk. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger.

Hvis der er fejl på de varer du har købt, overholder hellofriday.dk alle lovmæssige garantier og regler.

Persondata

For at kunne handle hos hellofriday.dk, skal du som minimum oplyse:

-Navn

-Adresse

-Emailadresse

-Telefon/Mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt. Disse data gemmes i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens §10, hvorefter oplysningerne slettes.

Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet med mindre du beder os herom. Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredje part, med mindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overenstemmelse med den gældende persondatalovgivning.

Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i loven om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til hellofriday.dk via mail ingebekke@gmail.com-

Cookies

Ved at benytte hellofriday.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Du kan selvfølgelig til hver en tid slette cookies. eks. i Internet Explorer slettes cookies under menuen "funktioner" - "internetindstillinger" - "generelt" - "Browserdata" - "slet cookies". Anvender du en anden browser og ønsker at slette cookies, kan du i søgemaskinen søge på "delete cookies" samt navnet på din browser, og derefter følge vejledningen.

Analytics

Analytics bruges på hellofriday.dk. Analytics er et statistiksystem, der opsamler informationer og som følge heraf kan give et statistisk billede af hvor mange besøgende et website har haft, hvor de besøgende kommer fra, hvorfra på sitet at den besøgende lukker ned, osv. Vi anvender Analytics med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Klage eller anden juridisk henvendelse Køb af varer hos hellofriday.dk er undergivet dansk ret. Ethvert tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Har du en klage over dit køb, skal du sende en mail til ingebekke@gmail.com eller ring på +45 29 71 25 77. Hvis vi ikke kan finde en løsning, kan du sende en klage til konkurrence- og forbrugerstyrelsen (såfremt betingelserne herfor er opfyldt).

Købeloven/Lov om forbrugeraftaler/Lov om forbrugerbeskyttelse, som varetager dine interesser som forbruger og kunde, træder naturligvis også i kraft, når du handler hos hellofriday.dk.

Læs mere om lovgivningen vedr. E-handel i Danmark på forbrug.dk

Forbehold ved fejl

Der kan altid ske fejl. Dette kan ske på lageret, være en trykfejl, eller der er angivet en forkert pris på varen. Derfor accepterer vi først dit køb, når vi har godkendt din betaling samt sendt varen til dig. Vi tager derfor forbehold for prisfejl, trykfejl, samt udsolgte varer. Er en vare du har bestilt udsolgt, vil vi med det samme kontakte dig -og din betaling vil blive annuleret.

Tavshedspligt

hellofriday.dk tager ansvaret for alle de personlige oplysninger, som du oplyser til os. Vi bruger oplysningerne til at bedømme, aftale og gennemføre leveringen samt til at pleje den kunderelation, der opstår heraf, forfølge udestående betalinger, bekæmpelse af svig og misbrug samt til at overholde lovmæssige bestemmelser.

Ansvar

hellofriday.dk er ikke ansvarlig for nogen som helst skade på dig, med undtagelse af de tilfælde, hvor virksomhedens ansvarsforsikring gælder, og hvor det forudsættes at forsikringsgiver godkender at udbetaling kan finde sted. Udover disse tilfælde er ansvaret gennemgående begrænset til højst det beløb, der udgør indkøbsprisen for den/de aktuelle vare/varer. hellofriday.dk er aldrig ansvarlig for følgeskader.

Force majeure

Som følge af force majeure ophører hellofriday.dk's forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 mdr., har såvel du som hellofriday.dk ret til at ophæve aftalen uden der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Med force majeure menes blandt andet strejker, sygdom, transportforstyrerlser samt import-/eksportforbud uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.

Farver

De aktuelle farver du ser på varerne hos hellofriday.dk afhænger af din indstilling på din computer. Derfor kan vi ikke garantere at din skærm viser den akkurate farve som varen har ved levering. Vi bestræber os dog på tydeligt og klart at gengive farve og materiale under hver vare.

Ophavsret

Alt indhold på hellofriday.dk, herunder tekster, billeder m.m. er beskyttet af ophavsretsloven. Kopiering eller anden udnyttelse af indholdet på hellofriday.dk må udelukkende ske efter skriftlig tilladelse. Uautoriseret brug af indholdet på hellofriday.dk vil føre til retsforfølgelse.

Moms

Alle varer er pålagt dansk moms.